Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Χοιρινό με σέλινο και ένα βραβείο


Από τα πιο γιορτινά και παραδοσιακά πιάτα είναι το χοιρινό με σέλινο!!!!  Αναφορές της μητέρας μου λένε πως χοίρο έσφαζε κάθε οικογένεια για να γιορτάσει τις μέρες των Χριστουγέννων αλλά και για να τον διατηρήσει και να τον καταναλώσει τον υπόλοιπο χρόνο.  Το βράδυ της παραμονής, μετά την εκκλησία κατανάλωναν σούπα που είχαν ετοιμάσει με την κεφαλή για να επανέλθουν ομαλά μετά από τη νηστεία και την επόμενη ετοίμαζαν το χοιρινό με σέλινο.
Το συναντάμε σε πολλές εκδοχές  αλλά αυτή που  αγαπώ περισσότερο και έμαθα από τη μητέρα μου, είναι με τη ντομάτα, κοκκινιστό!!!!
Ικανοποιεί ευχάριστα την όρεξη μας για ένα δυναμωτικό φαγητό έχοντας παράλληλα διατηρήσει όλα τα θρεπτικά στοιχεία ενός ισορροπημένου γεύματος!!!
Απολαύστε το!
                                 
Ευχαριστώ από καρδιάς την Αναστασία με το υπέροχο και δημιουργικό της μπλογκάκι  Χειροποίητες Δημιουργίες, για το Χριστουγεννιάτικο βραβείο που μου προσέφερε και αμέσως απαντώ στις ερωτήσεις:
1. Η πιο όμορφη χριστουγεννιάτικη ανάμνηση.
Από τις πιο όμορφες που αυτή τη στιγμή μπορώ να σκεφτώ είναι τα κάλαντα που είπαμε  με τον γιο μου στον παππού και τη γιαγιά χρησιμοποιώντας τις μελόντικες.
2. Αγαπημένο ελληνικό χριστουγεννιάτικο τραγούδι.
Το «Τρίγωνα κάλαντα»
3. Αγαπημένο ξένο Χριστουγεννιάτικο τραγούδι.
To
Santa Clause is coming to Town-Frank Sinatra
4. Το δώρο που θα ήθελα για τα φετινά Χριστούγεννα.
Υγεία, αγάπη και οικογενειακή ευτυχία για όλο τον κόσμο!!!
Το βραβείο αυτό το χαρίζω στα παρακάτω μπλογκ:
1.
Fauxbilicious

Υλικά
1 ½ κ. χοιρινό κρέας σε μερίδες
1κ. 200γρ. σέλινο
1κούπα ελαιόλαδο
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
½ κούπα κόκκινο κρασί
3 ντομάτες τριμμένες στο χοντρό τρίφτη
1 κ.σ. πελτές ντομάτας
Αλάτι

Εκτέλεση
Πιάνουμε μια μικρή ποσότητα από το σέλινο και σπάμε τις ίνες του στύβοντας με τις δυο παλάμες τα κοτσάνια τους. Συνεχίζουμε το ίδιο και με το υπόλοιπο σέλινο. Το πλένουμε καλά και το κόβουμε σε μήκος 10εκ. περίπου.  Βράζουμε το σέλινο σε νερό που κοχλάζει μέχρι να μαλακώσει  αλλά ακόμα να κρατάει, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χύτρα κλείνοντάς την για 5΄.
Αφαιρούμε το σέλινο κρατώντας το νερό που έβρασε.
Τσιγαρίζουμε το χοιρινό στο λάδι και από τις δύο μεριές, προσθέτουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι και συνεχίζουμε το τσιγάρισμα μέχρι αυτό να χρυσίσει. 

Σβήνουμε με το κρασί και όταν εξατμιστεί το αλκοόλ, ρίχνουμε τη τριμμένη ντομάτα, τον πελτέ και ανακατεύουμε.  Προσθέτουμε 1 κούπα ζουμί από το σέλινο που βράσαμε και σιγοβράζουμε μέχρι να μαλακώσει το κρέας.  Μπορούμε να το ψήσουμε στη χύτρα για 10΄.
 Όταν το κρέας έχει μαλακώσει αρκετά και είναι σχεδόν έτοιμο προσθέτουμε και το σέλινο.  Νοστιμίζουμε με αλάτι, βάζουμε ½ με 1 κούπα από το ζουμί του σέλινου και σιγοβράζουμε μέχρι το φαγητό να πιει τα ζουμιά του και να δέσει η σάλτσα του.
Είναι το ίδιο νόστιμο ζεστό και κρύο.

Συμβουλή:
Αν θέλουμε το σέλινο να μη χάσει το χρώμα του, μετά το βράσιμο το βουτάμε σε παγωμένο νερό για μερικά δευτερόλεπτα.
 

 Καλή επιτυχία!
Blog Widget by LinkWithin

39 σχόλια:

  1. Καλή και δημιουργική χρονιά!!
    Το φαγητό αυτό εμείς το συνηθίζουμε αυγολέμονο κι έχω πολύ καιρό να το φτιάξω!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Ξανθή μου, ότι καλύτερο σε σένα και την οικογένειά σου!!!!!
      Είναι πολύ νόστιμο κι έτσι που λες!!!!
      Καλό μεσημέρι!!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Ελληνικότατο φαγητό και πολύ νόστιμο! Σε ευχαριστώ για το βραβείο σου. Σε καιρό θα απαντήσω αν και τα Χριστούγεννα περάσανε ...σνιφ! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κανονικά θα έπρεπε να σε ενημερώσω εγώ για το βραβείο αλλά φύγαμε για εκκλησία και με πρόλαβες φιλενάδα!!!! Το καταλαβαίνω, οι ερωτήσεις είναι παντός καιρού που λέμε!!!! Πάντως στο προσφέρω από καρδιάς κι ας μην ακολουθήσουμε πιστά τους όρους!!!!!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ κοριτσάκι μου!! Θα έχεις τις απαντήσεις μου σε λίγες μέρες. Μάκια

      Διαγραφή
  3. καλημερα!
    νοστιμοτατο φαινεται!θα το δοκιμασω!
    φιλακια ολλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις και να μου πεις εντυπώσεις!!!!
      Φιλάκια κι από μένα!

      Διαγραφή
  4. Αγαπημένο πολύ, το χοιρινό με το σέλινο! Η μαμά μου το φτιάχνει χωρίς ντομάτα με αυγολέμονο και το λέει σελινάτο, αλλά και η δική σας εκδοχή είναι σίγουρα νοστιμότατη! Θα το δοκιμάσω Σιλένα μου. Σ΄ευχαριστούμε για την πρόσκληση στο παιχνίδι μα το έχουμε ήδη παίξει! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ νόστιμο και το σελινάτο Ειρήνη μου!!!!! Νομίζω ότι ο συνδυασμός του χοιρινού με το σέλινο είναι τόσο ταιριαστός που όπως και να το κάνει κανείς γίνεται πολύ νόστιμο!!!! Δεν πειράζει για το βραβείο,… το προσφέρω με αγάπη όπως και να έχει!!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Ωχ! Το λατρεύω αυτό το φαγητό -αν και δεν το έχω δοκιμάσει κοκκινιστό- κι έχω τόσα πολλά χρόνια να φάω! Καλό μεσημέρι και χρόνια πολλά! :))

    Με έκανες πάρα πολύ χαρούμενη με το βραβειάκι, αλλά μου το είχαν δώσει 6; 7; φίλοι, και το έχω αναρτήσει εδώ και καιρό, αλλά σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου!!! Να είσαι καλά! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω κάποιον που να μην του αρέσει αυτό το φαγάκι!!!!!
      Δεν πειράζει Πέτρα μου, ήταν από καρδιάς, δεν ήθελα να ψάχνω τι έχει πάρει ο καθείς!!! Φαίνεται πως όταν σε επισκεπτόμουν ήρθες κι εσύ εδώ χαχα!!!!! Χρόνια πολλά κι από μένα!!!
      Καλό απόγευμα, φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Εμείς φάγαμε χοιρινό με σέλινο (μεταξύ άλλων) τα Χριστούγεννα, από τα χεράκια της πεθεράς μου, η οποία παρεπιπτόντως είναι εξαιρετική μαγείρισα!
    Ευχαριστώ για το βραβείο. Το έχω παραλάβει ήδη και μπορείς να διαβάσεις τις απαντήσεις μου στο λινκ:
    http://fauxbilicious.blogspot.gr/2013/12/blog-post.html
    Πάντως ευχαριστώ και πάλι και θα επισκεφτώ τα 3 από αυτά τα blog που δεν ήξερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τυχερή, χρυσοχέρα η πεθερούλα σου!!!!
      Χριστίνα, φαίνεται πως αυτό το βραβείο έκανε τον κύκλο του, οι περισσότεροι το έχετε παραλάβει !!!! Δεν πειράζει!!!! Καλό απόγευμα!!!

      Διαγραφή
  7. Μμμμμ ωραίο χειμωνιάτικο φαγητό!!!!
    Καλή Χρονιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά κι από μένα peps!!!! Ότι καλύτερο εύχομαι να σου φέρει ο νέος χρόνος!!!
      Καλό απόγευμα!!! Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα αγαπημένο Σιλενάκι!!διπλά συγχαρητάρια για το βραβειάκι σου και την σούπερ συνταγή χοιρινό με σέλινο που μας χάρισες!σ'ευχαιστώ ματάκια μου για το βραβειάκι μέσα απο την καρδιά μου(το έχω απαντήσει στο άλλο μου ιστολόγιο το Kate's Dreamland πριν λίγο καιρό!!ααα και το tip που μας έγραψες για το βούτηγμα του σέλινου στο παγωμένο νερό πολύ σούπερ συμβουλή!θα σου ξαναέρθω μόλις μπορέσω!σου στέλνω την αγάπη μου και πάρα πολλά φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καιτούλα δεν ήξερα για την ύπαρξη του δεύτερου μπλογκ!!!! Θα σε επισκεφτώ άμεσα!!!
      Το tip μπορείς να το εφαρμόσεις σε όλα τα χορταρικά μετά το βράσιμό τους για να ανακτήσουν το έντονο πράσινο χρώμα τους.
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Συντέκνισσα.
    Μακάρι τούτος ο χρόνος να σε φέρει κοντά σε ότι ποθείς και να σε χρεώσει μόνον με αγάπη!

    Πραγματικά φαγάκι παραδοσιακό το χοιρινό με το σέλινο, είτε έτσι είτε με αυγολέμονο. Αγαπημένο των παλαιότερων αλλά και ορισμένων από τους σημερινούς (όπως ο άνδρας μου).

    Φιλιά πολλά και Χρόνια Πολλά
    (Σου έλειψα...αλλά έπεσαν πολλά μαζεμένα δυστυχώς).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω δοκιμάσει αυγολέμονο, αρκετά νόστιμο αλλά δεν μπορώ εύκολα να αποχωριστώ συνήθειες χρόνων!!!! Καταλαβαίνω τις δυσκολίες που ο καθένας μπορεί να περνά, εδώ διατηρούμε ένα χώρο για να προβάλουμε αυτό που αγαπάμε αλλά υπάρχουν κι άλλα πράγματα που πρέπει να υπολογίζουμε πρώτα απ΄ όλα!!!!!
      Πολλές πολλές ευχές για μια χρονιά γεμάτη αγάπη, ευτυχία και με πολλά μαγειρέματα!!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Το αγαπημένο φαγητό της μητέρας μου !Σελινάτο ,ένα πεντανόστιμο πιάτο,ιδιαίτερα γευστικό!
    Η κοκκινιστό του εκδοχή ,κάτι που ομολογουμένως δεν έτυχε ποτέ να δοκιμάσω,μου προκαλεί ´μεγάλη περιέργεια,Εμείς συνηθίζουμε να το κάνουμε αυγολέμονο και βάζουμε και τους βολβούς,κομμένους σαν τις πατάτες.Θα δοκιμάσω οπωσδήποτε την πρότασή σου,αφού η πρώτη σου φωτογραφία με το φαγητό να αναπαύεται στην πιατέλα ,είναι πολύ μα πολύ λαχταριστή!Πολύ ενδιαφέρουσα η τεχνική της διατήρησης της ζωντάνιας του πράσινου χρώματος....ένα μυστικό επιτυχίας για την καλύτερη εμφάνιση του πιάτου!
    Σιλένα μου συγχαρητήρια!Και πάλι χρόνια πολλά και χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου χρόνια πολλά!!!!!! Χρόνια καλά!!!! Χρόνια ευτυχισμένα!!!!! Να χαίρεσαι την ονομαστική σου εορτή!!!!!! Εύχομαι από καρδιάς ότι καλύτερο επιθυμείς!!!!!!!

      Νομίζω ότι αξίζει μια δοκιμή και με αυτήν την εκδοχή!!! Κι εμένα είναι από τα πιο αγαπημένα μου πιάτα, γενικά δεν ξεχωρίζω εύκολα κάποιο αλλά έχω τη γεύση του ακόμα νωπή στη μνήμη μου και δεν μπορώ να την αποδιώξω!!!!
      Πολλά πολλά φιλιά εορτάζουσα!!!!

      Διαγραφή
  11. πωπω τι μου θύμησες!! οντως παραδοσιακότατο το χοιρινο με σέλινο ειδικα στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι δεν έλειπε σχεδόν ποτέ!!
    ευχαριστω πολυ πολύ για το βραβείο!! καλη & γλυκιά χρονια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νόστιμες και αγαπημένες θύμισες ντολμαδάκι!!!!!
      Να χαίρεσαι το βραβείο σου!!!! Πολλές ευχές κι από μένα!!!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. εγω το λατρευω αυτό το φαγητο καλη χρονια Silena μου περιμένω τη διευθύνση σου στο email katitimou@gmail.com καθώς και αυτή την φορά το stars and icicles θα στείλει αναμνηστικά δωράκια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α!!!!!! ωραία!!!! Ευχαριστώ πολύ marilise!!!!
      Καλή και δημιουργική χρονιά!!!!
      Καλό βράδυ!!!! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Ομολογώ ότι αυτό το υπέροχο σελινάτο, κοκκινιστό δεν το έχω δοκιμάσει.
    Πολύ ενδιαφέρουσα η εκδοχή σου Silena μου.
    Για μας είναι παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο πιάτο, αλλά αυγολέμονο και με σελινόριζες μαζί με τα σέλινα το φτιάχνουμε.
    Θα ήθελα πολύ να δοκιμάσω και το κοκκινιστό.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου ίσως είναι από τα λίγα πιάτα που όπως και να το φτιάξει κανείς θα το λατρέψει!!!!
      Δοκίμασέ το κι έτσι και πες μου!!!!!
      Κι από μένα φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Την πρωτοχρονιά φάγαμε σελινάτο, που ήμουν στο πατρικό μου! Πολύ αγαπημένο φαγάκι!!!
    Σ' ευχαριστούμε πολύ-πολύ για το βραβείο, που μας σκέφτηκες... Δεν πειράζει που έχουμε ήδη παιξει; ;-) Φιλια πολλά Σιλένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα!!!!!! Χαίρομαι που το απολαύσατε κι εσείς σε οικογενειακό περιβάλλον!!!!!! Αυτό είναι το σημαντικότερο, να ζεις λίγες όμορφες στιγμές με τους αγαπημένους σου ανθρώπους!!!!!
      Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  15. Έχοντας τσακίσει μπόλικες μερίδες από αυτό το θεσπέσιο φαγάκι τις γιορτινές μέρες που μας πέρασαν, μπορώ να πω μόνο τα καλύτερα για τη γεύση του! Υπέροχο!!!! Μπράβο, Σιλένα μου!!!
    Πολλά φιλιά και ακόμη περισσότερες ευχές για ένα υπέροχο 2014!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου είναι από τα φαγητά που δεν τα βαριέσαι εύκολα!!!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!!!!! Ότι καλύτερο εύχομαι να σου φέρει ο νέος χρόνος!!! Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Αγαπημένο χειμωνιάτικο φαγητό! Καλή χρονιά και πολλά φιλιά Σιλένα!!!

    foodaki.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ Ελεάννα μου!!! Καλή χρονιά και σε σένα!!!!! Ευτυχισμένο και δημιουργικό το νέο έτος!!!!!
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  17. Πολύ ωραίο φαγητό, Σιλένα μου !!!!!! Θα το δοκιμάσω και με ντομάτα- φαντάζομαι ότι θα είναι υπέροχο !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όνειρο Νίκη μου, βέβαια γούστα είναι αυτά αλλά νομίζω πως δε θα σε απογοητεύσει!!!!!
      Πολλά φιλιά!!!!

      Διαγραφή
  18. Καλως σε βρήκα Σιλένα μου και έχεις και ενα παο τα πλέον αγαπημένα μου φαγητάκια! Καλή χρονιά σου εύχομαι, ελπίζω να τα λέμε, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσόρισες Έρη μου!!!!! Χάρηκα πολύ που με επισκέφτηκες!!!Φυσικά και θα τα λέμε!!! Πολλές ευχές κι από εδώ για ένα χαρούμενο και δημιουργικό έτος!!!
      Καλό βράδυ από Χανιά!!! Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  19. Τέλειο!!Το κάναμε κι εμείς αλλά εμείς με αυγολέμονο!και με αγριογούρουνο που σκότωσε ο μπαμπάς ήταν ενδιαφέρον η γεύση του!!αλλά θα το προτιμούσα με ήμερο! Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλωσήρθες Πολυτίμη και σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου!!!!
      Αγριογούρουνο δεν έχει τύχη να δοκιμάσω, δεν έχουν τα μέρη μου!!!! Θα πρέπει να είναι πολύ ξεχωριστός μεζές!!!!
      Τα λέμε!!! Καλό βράδυ να έχεις!!!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...